اگر مدیر هستید ، احتمالاً درباره ۱۴ اصل مدیریت در شرکت آمازون شنیده اید. اگر چنین نکرده اید ، اکنون زمان بررسی آن است. از این اصول مدیریت دقیقاً چه چیزی می توانید یاد بگیرید؟
دستیار سردبیر مجله Leader To Leader ، پیتر اقتصاد ، در ادامه می گوید که ۱۴ اصل رهبری آمازون می تواند به شرکت در دستیابی به موفقیت چشمگیر کمک کند زیرا ذات آمازون تمایل به نوآوری و ارائه نتایج خوب و کسب اعتماد مشتری دارد.
۱۴ اصل مدیریت در شرکت آمازون چیست؟
طبق وب سایت آمازون ، آنها عبارتند از:
۱- وسواس مشتری
آمازون توجه سایر خرده فروشان را به خود جلب می کند ، اما آنها نسبت به مشتریان خود وسواس دارند. اعتماد مشتری برای مدیریت آمازون مهم است.
۲- مالکیت
آمازون کارمندان خود را ترغیب می کند مانند رهبران و مالکان شرکت رفتار کنند. کارمندان منافع شرکت را بر منافع شخصی خودشان ترجیح می دهند.
۳- نوآوری و ساده سازی
انتظار از کارمندان آمازون نوآوری و ساده سازی است. شفاف بودن فرآیندها بخشی از این روند بزرگ برای آنها است.
۴- مدیران لایق
آمازون سعی می کند مدیران با دیدگاه های متنوع و با قضاوت خوب استخدام کند.
۵- بیاموزید و کنجکاو باشید
بهبود و اکتشاف تشویق می شود.
۶- استخدام بهترین ها
به طور خلاصه ، آمازون از استعدادهای استثنایی حمایت می کند و مکانیسم هایی را برای کشف بهترین ها ایجاد می کند.
۷- اصرار بر بالاترین استانداردها
آمازون اصرار دارد که به طور مداوم سطح استانداردها را را بالا ببرد تا به یک درجه تعالی پایدار برسد. مشکلات پیش از وقوع حل می شوند و بندرت تکرار می شوند.
۸- بزرگ فکر کنید
رهبران تشویق می شوند که در خارج ازچارچوب های رایج فکر کنند.
۹- سرعت اقدام
ریسک پذیری و سرعت توسط رهبران آمازون تشویق می شود.
۱۰-صرفه جویی
منافع بیشتر با هزینه کمتر ،این روش آمازون است که به طور مداوم به بررسی فعالیت خود و افزایش میزان خودکفایی آنها بپردازد.
۱۱- کسب اعتماد
با دیگران با احترام رفتار کنید و گوش فرا دهید .این روشی است که آمازون جذب اعتماد می کند.
۱۲- غواصی عمیق
رهبران آمازون به جزئیات توجه دارند و توجه زیادی بین اعداد واقعی و داده های آماری نشان می دهند
۱۳- ستون فقرات داشته باشید؛ مخالف و موافق
از مخالفت استقبال می شود. تایید همگانی روشی نیست که رهبران آمازون اتخاذ کنند.
۱۴-نتایج عالی
رهبران آمازون همیشه از موقعیت ها و نتایج عالی استقبال می کنند.